Social media inzetten voor je bedrijf: het lijkt inmiddels vanzelfsprekend, maar het wordt
nog vaak onderschat. Zonde! Het is namelijk belangrijker dan ooit. Wij Nederlanders
worden namelijk steeds actiever op social media; gemiddeld maar liefst 107 minuten per
dag. In die tijd wil jij als bedrijf gezien worden. Maar hoe val je op?
Social media marketing is het inzetten van social media om je bedrijf te promoten en jouw
doelgroep te bereiken. De grootste social media platformen zijn Whatsapp, Facebook,
YouTube, LinkedIn, Twitter, Instagram, Pinterest, Snapchat en TikTok. Welke platformen
relevant zijn voor jouw bedrijf, ligt aan je doel.
Als eerste is een belangrijke vraag waar je doelgroep te vinden is. Je wilt hen ten slotte
bereiken, zodat je meer leads genereert. Richt jij je op de zakelijke markt? Dan is het
bijvoorbeeld slim om LinkedIn in te zetten. Maar wil jij jouw boodschap delen in korte
video’s? Dan kun je ook TikTok en Instagram Reels overwegen. Wat de voordelen van de
verschillende platformen zijn, lees je in onze andere blogs.
Een valkuil is om actief te zijn op elk platform die je maar kent, puur om het feit om maar
vindbaar te zijn. De meeste bedrijven hebben hier echter geen mankracht voor. Maak dus
liever weloverwogen keuzes, zodat je de tijd en aandacht gebruikt om écht op te vallen.
“Wil je leads genereren? Dan moet je content maken waar je wél op klikt”
Het inzetten van social media voor je bedrijf heeft ontzettend veel voordelen. We zetten
ze nog even voor je op een rijtje:
Je vergroot je naamsbekendheid
Je bent vindbaarheid voor je doelgroep
Je ziet wat er in jouw branche en bij jouw doelgroep leeft
Je stimuleert interactie
Je bouwt een relatie op met de doelgroep
Je bouwt aan een imago voor je bedrijf
Je content is meetbaar via de statistieken
Je groeit organisch, dus zonder ervoor te betalen
Ondanks dat het weinig tot geen geld kost om aanwezig te zijn op social media, is het wel
belangrijk om er tijd en aandacht aan te besteden, zodat je er ook daadwerkelijk iets
uithaalt. Wil je leads genereren? Dan moet je content delen waar je wél op klikt. Dat
betekent unieke content die de aandacht trekt, interactie stimuleert en bij jouw bedrijf
past. Wanneer je actief bent op social media, zul je dit terug zien in de omzet. Het is dus
een tijdrovende investering die de moeite waard is.
Wil jij gebruik maken van de kracht van social media en kwalitatieve content delen?
JKsocials is gespecialiseerd in Social Media marketing en denkt graag met je mee over
unieke content creatie.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |